אתר אינטרנט לא יכול להיות באוויר בלי כתובת. זו יכולה להיות כתובת עצמאית או כתובת שניתנת באופן אוטומטי עם תוספת אישית דרך מערכות בלוגים ואתרים חינמיות. אם אתם בונים אתר שמטרתו היא רווחים או בכל מקרה שבו אתם רוצים שהאתר ייראה מקצועי, חשוב שתשיגו דומיין עצמאי.
בין אם כבר בניתם אתר ובין אם אתם רק בשלב התכנון הרעיוני הראשוני, לעולם לא מוקדם מדי להתחיל בחיפוש אחר הדומיין המתאים ולבצע קניית דומיין לאתר שלכם. הדומיין יכול לעלות 10 דולר לשנה שלמה והוא יכול לעלות עשרות אלפי שקלים לשנה, זה משתנה לפי כמה קריטריונים. כדי שלא תבזבזו את כספכם לשווא וכדי שתצליחו להשיג את המוניטין והחשיפה שהאתר שלכם ראוי להם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לחפש ולמצוא את הדומיין שלכם:
- שם הדומיין- השם של הדומיין מתייחס למה שמופיע בין WWW לבין הסיומת של הדומיין. כאן אתם צריכים להחליט- האם לבחור שם זהה לשם האתר, או שאולי קודם לחפש דומיין עם שם מתאים לנושא האתר וזה למעשה יהפוך לשם האתר שיופיע בעמוד הבית? האופציה השנייה היא מצוינת לכל מי שבונה אתר למטרות רווח אך לא מדובר באתר של עסק או חברה ספציפיים שכבר יש להם שם ומיתוג.
- סיומת- רישום דומיין מחייב אתכם לבחור קודם כל את הסיומת, אך השאלה היא האם הסיומת שאתם רוצים או צריכים פנויה עם השם שבחרתם לאתר? רבים מכם ייתקלו בקושי למצוא דומיין בעל שם מתאים יחד עם סיומת פופולארית שנותנת לאתר את תחושת האיכות והמקצועיות הנדרשת.
- תקציב- בעניין התקציב חשוב לזכור, קניית דומיין עם סיומת פופולארית היא יקרה יותר לעומת קנייה של דומיין עם סיומת שאינה מבוקשת. אך גם אם התקציב קטן, בהחלט כדאי למתוח גבולות במידה מסוימת כדי להשיג את הדומיין בעל השם המתאים עם סיומת מבוקשת.
- מיקוד לפי מיקום גיאוגרפי- כדי להגדיל את סיכויי החשיפה של האתר שלכם, חשוב שתתייחסו למיקום הגיאוגרפי של קהל היעד שלכם, לפיו תוכלו להחליט מה תהיה הסיומת של הדומיין – למשל co.il לקהל הישראלי – וגם מה יהיה שמו. בבחינת השם בהתייחס למיקום הגיאוגרפי, כדאי לקחת בחשבון את התרבות המאפיינת את המקום ואת הגולשים, למשל סלנג.
לסיכום, רישום דומיין דורש תהליך בחירה קפדני כשמדובר באתר שמטרתו רווח, בין אם מדובר באתר של עסק, חנות מקוונת, אתר אפיליאייט וכדומה. אם יש סיכוי להצליח בגודל, כדאי להשקיע קצת יותר על הרישום מהמתוכנן, אם מוצאים דומיין שעונה לכל הדרישות.